Even voorstellen

Ik ben Ingeborg van Gog-Bock (geb. 1981).

In juni 2009 ben ik afgestudeerd aan de post-HBO opleiding van Fontys Hogescholen in Rotterdam in de richting Master special educational needs/Master Remedial Teaching.

In 2003 ben ik aan de Katholieke Universiteit Nijmegen afgestudeerd in de richting Duitse Taal- en Letterkunde, waarna ik de postdoctorale Lerarenopleiding aan het ILS gevolgd heb.

Tijdens mijn studie heb ik tevens de Franse en Turkse taal en NT2 (Nederlands als Tweede Taal) grondig bestudeerd.
De moderne vreemde talen zijn mijn specialiteit. De combinatie moderne vreemde talen, remedial teaching en het feit dat ik ben afgestudeerd in de begeleiding van leerlingen met autisme zijn naar mijn mening de juiste ingrediënten om leerlingen zo optimaal mogelijk te coachen en te begeleiden in RT-praktijk de Brandepoort. Sinds december 2009 verzorg ik persoonlijke remedial teaching op maat.

Van 2011 tot 2014 heb ik voor Giralis en Fontys Fydes gewerkt als dyslexiebehandelaar voor leerlingen met ernstige enkelvoudige dyslexie (EED).

Ik ben vijf jaar werkzaam geweest als remedial teacher en docente Duits aan het Dongemond college in Raamsdonksveer en Made.

Sinds een aantal jaren bied ik ook schoolbegeleiding op maat. Op diverse scholen voor basisonderwijs en voortgezet onderwijs in de regio bied ik de volgende ondersteuning aan: dyslexiebegeleiding, NT2, remedial teaching, taalcoachtrajecten, NPO-begeleiding en op-maat-begeleiding vanuit arrangementen. Dit kan zowel online als fysiek worden aangeboden. Ook ben ik op scholen gevraagd om leerlingen te begeleiden en mogelijke dyslexie te signaleren tijdens deze RT-lessenseries.

Ik ben lid van de LBRT (Landelijke Beroepsvereniging Remedial Teachers) en volg regelmatig cursussen en workshops om mijn deskundigheid op een hoog professioneel niveau te behouden.

Hieronder een aantal door mij bezochte cursussen/lezingen/certificaten:

  • Effectieve aanpak van ernstige leesproblemen en dyslexie in het VO: CPS, november 2007
  • Conferentie Grenzeloos ontmoeten/inspirerende voorbeelden van inclusie uit Europa: Collectief Inclusief, maart 2009
  • Symposium Alle Taal Centraal o.a. ”Geef me de 5” door Collette de Bruin: Sint Marie/De Taalbrug, maart 2009
  • Woensdagacademie Autisme: Fontys Hogescholen, december 2009
  • Engels en dyslexie: LBRT, januari 2010
  • Verschil moet er zijn!: APS, juni 2010
  • Spel, de taal van Kinderen: LBRT, september 2010
  • Driedaagse basistraining in Neuro Linguïstisch Programmeren (NLP): Tarázát Instituut, Capelle aan den IJssel, maart 2011
  • ONL-opleiding tot gecertificeerd dyslexie behandelaar, juli 2011
  • NVA Autismecongres, oktober 2012
  • Opleiding tot gecertifceerd trainer Leren Leren methode: Instituut Kind in Beeld, Alkmaar, mei 2014
  • Opleiding tot gecertificeerd coach van de leermethode “Ik leer anders”, Monster, juli 2014
  • Workshop signaleren en remediëren van executieve vaardigheden door Mirjam Kabki, 20 november 2015
  • Studiebijeenkomst “Differentieer en activeer” door Medilex, Antropia Driebergen, 1 december 2015
  • Bijeenkomst preventie: verkennen, verbinden, versterken. CJG, mei 2016
  • Kennissymposium Balans over “stoeien met ontwikkelingsstoornissen: thuis, op school en in de eigen behandelpraktijk”. Beatrixtheater Utrecht, 14 oktober 2016
  • Bijeenkomst “Dag van de Beelddenker”, Alta Ripa II Oud-Udenhout (België), 26 november 2016
  • Cursus TOS: taalontwikkelingsstoornis, Koninklijke Auris Groep, oktober 2019
  • Training “Meer- en hoogbegaafdheid”, TalentenLab, september tot november 2020
  • Online-training “Mindfulness”, GoodHabitz, december 2020
  • Online-training “De kracht van falen”, GoodHabitz, december 2020
  • Online-training “Stress is fijn”, GoodHabitz, december 2020